1794: Powstanie Kościuszkowskie – Wywiad z autorem moda

Tawerna Four Ways kontynnuje serię wywiadów z ważnymi i ciekawymi osobitościami ze świata M&B.  Dzisiejszy wywiad, którego udzielił nam Michał „VainV” Wasiak główny twórca tego projektu,  został przeprowadzony na temat moda 1794. Mod powstaje już kilka lat a w najbliższym czasie ujrzy światło dzienne. W wywiadzie autor opowiada nam o perypatiach powstawania moda oraz o samym modzie i o tym co będzie on oferował. Zapraszam do lektury.

________________________________________________________________________________

 

1794 to mod, który jest tworzony już od kilku lat, widać zaangażowanie twórców i wole dociągniecia tego do końca. Co skłoniło Cię do stworzenia moda akurat o takiej tematyce?

 

Tworzenie 1794 dla mnie, jak i większości zespołu jest realizacją dwóch pasji, pierwsza z nich to historia Polski, natomiast druga to gry komputerowe. Powstaje zbyt mało tego typu projektów i chcielibyśmy zapełnić tę lukę. Wybraliśmy Insurekcję Kościuszkowską, ponieważ jest to okres mało znany i uważamy, że jesteśmy w stanie go dobrze przedstawić.

Mod jest tworzony już dobrych kilka lat, czy mógłbyś nam przedstawić krótko, jak wyglądały wasze zmagania z coraz to nowymi patchami, ze zmianami ekipy i jak to się stało że dotrwaliście do miejsca w którym jesteście?

Pracę zaczęliśmy na początku roku 2009, kompletnie bez doświadczenia, bez żadnych podstaw, decyzję o zrobieniu modyfikacji, podjęliśmy właściwie z dnia na dzień.Zespół budowany był stopniowo, na początku zgłosiło się sporo osób, większość bez umiejętności, które z czasem, w trakcie trwania prac, zdobywaliśmy. Przychodziły i odchodziły coraz to kolejne osoby, aż wreszcie skrystalizował się zespół, który praktycznie w niezmiennym składzie pracuje od ponad 1,5 roku. Było kilka momentów przełomowych, które traktuje w kategorii cudu. Pierwszy z nich był gdy znaleźliśmy Skryptera(Paweł Gronowski) z prawdziwego zdarzenia, który pracuje z nami do dziś, bez niego nie mielibyśmy szans na wprowadzenie naszych pomysłów w życie. Drugim takim momentem, w 2010 roku, było dość przypadkowe natrafienie na post jednego z nowych użytkowników na forum, poszukującego możliwości pracy nad jakaś modyfikacją. Ihei(Adam Baranowski) jest dzisiaj Głównym Projektantem Rozgrywki w naszym zespole, warto także dodać, że między innymi dzięki pracy nad modyfikacją, pracuje dziś w 11 bit studios. Oczywiście to tylko część Osób, które miały naprawdę duży wkład w powstawanie projektu. 
Sama motywacja do pracy, to zasługa wszystkich uczestniczących, angażujących się w projekt. Jako pojedyncze osoby wiele nie moglibyśmy zrobić, jako zespół wspólnie wspierając się możemy naprawdę wiele. Dla mnie największą motywacją zawsze było zaangażowanie innych osób w projekt, świadomość, że poza mną są Osoby, które czują się odpowiedzialne, to dodaje niesamowitej energii i chęci do pracy. Powracając do tematu samej gry, patche nie stanowiły dla Nas bardzo dużego problemu, przede wszystkim dlatego, że jest to modyfikacja singleplayerowa.

Nie wszyscy nasi użytkownicy to wiedzą, a więc czy mógłbyś przybliżyć nam podstawę informację o tym, pod jaki tryb będzie mod, co będzie oferował i ile rzeczy udało wam się samodzielnie stworzyć?

Jak już wyżej wspomniałem, modyfikacja będzie pod tryb dla pojedynczego gracza. Przede wszystkim zaoferuję rozgrywką w zupełnie nowym stylu, jest to tak zwana „totalna konwersja”. Największą różnicą między Native a Modyfikacją, jest wprowadzenie zakończenia gry, a właściwie kilkunastu różnych możliwości zakończenia. Przebieg rozgrywki oparty jest o realizację zadań, staraliśmy się aby były one wyjątkowe, miały w sobie coś nowego w porównaniu z tym co już widzieliśmy w M&B. Między innymi, dzięki dodatkowemu systemowi zadań, mam nadzieję, że nam się to uda. Na pewnym etapie prac podjęliśmy decyzję o zrezygnowaniu z wykorzystania jakichkolwiek rzeczy stworzonych już wcześniej, chcieliśmy zrobić wszystko od podstaw, bez niczyjej pomocy. Jednak okazało się, że są kwestie których nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, musieliśmy więc zrezygnować z tego ambitnego planu. Naszego autorstwa nie jest większość nowych animacji, a także shadery. Myślę jednak, że mimo wszystko to dobry wynik. Modyfikacja jest efektem około 13-stu miesięcy pracy, nie trzech lat, wszystko co było zrobione wcześniej zostało zastąpione z  racji na słabą jakość. Warto dodać, że w tym czasie pracowało w zespole od 2 do 4 osób, w tym tylko dwie regularnie – codziennie.  

Z czego co stworzyliście jesteś najbardziej dumny?

Trudno wskazać element, dla mnie 1794 jest realizacją marzeń, więc będę dumny z całości, jednak dopiero gdy się ukarze i wszystko właściwie będzie działać.

W jakich językach będzie wydany mod?

Modyfikacja będzie w momencie wydania w dwóch językach – polskim i angielskim. Jeżeli zgłosi się ktoś mający możliwość przetłumaczenia tekstów na inny język, na pewno to ułatwimy udostępniając wcześniej pliki.

Osobiście absorbuje mnie kwestia oblężeń, jak zostało to rozwiązane w waszym modzie. Mam na myśli to, iż w Warbandzie obserwujemy sytuacje frontalnego szturmu na zamek żołnierzy, jak skonfrontowaliście to z realiami XVIII wieku?

Na razie mogę powiedzieć o dwóch rzeczach, po pierwsze pojawi się artyleria, a po drugie gracz dostanie więcej sposobów zdobywanie fortyfikacji, w zależności od wyboru przebieg walki będzie odmienny. Więcej na ten temat przedstawimy w czasie bliższym wydaniu modyfikacji.

Widzieliśmy już próbkę formacji na filmikach, czy jesteś zadowolony z obecnego systemu, który udało wam się stworzyć w porównaniu do istniejących modów?

System jest całkiem dobry, nie jest póki co perfekcyjny, ma pewne usterki, jednak są one nieznaczne. W każdym razie, mam nadzieję, że do wersji 2.0 najuciążliwsze wyeliminujemy. Niestety mam bardzo mało czasu na granie, więc trudno mi porównać to co wprowadziliśmy z tym co oferują inne modyfikacje.

Wielu ludzi jest znudzonych sztampowymi qeustami w Nativie, występują one nawet w takich szanowanych i popularnych modach jak PoP, i tutaj pytanie odeszliście od tych qeustów czy 
zastąpiliście je nowymi, ciekawszymi? Jak już jesteśmy przy questach, mógłbyś nam opowiedzieć o tym czy przewidujecie w modzie dodanie linii fabularnych?

Jak wyżej wspomniałem, rozgrywką w dużej mierze oparta jest o wykonywanie zadań. Questy podzielone są na dwie kategorie, pierwsza z nich to te związane z głównym wątkiem, natomiast druga to zadania dodatkowe. Te drugie, przede wszystkim możemy otrzymać w mieście i zazwyczaj wykonać w obrębie lokacji. Właśnie tu został zastosowany nowy system zadań. Dzięki temu, nie tracimy czasu w grze. Jest to ważne, z racji na dość napiętą linię fabularną. Questy są całkowicie nowe, w 1794 nie pojawi się żadne zadanie z Nativ.

Kiedy data premiery?

Modyfikacja zostanie wydana w 219 rocznicę rozpoczęcia Insurekcji Kościuszkowskiej.

Polecane wiadomości:

Najnowsze mody:

© 2006 - 2021 by www.mountblade.info v5.0